Fotografické techniky Josefa Šechtla (1925–1992)

Malý výběr z materiálu pro připravovanou výstavu muzea Šechtl a Voseček.

Josef Šechtl pracoval s barevnou fotografií od jejích počátků ve 40. letech. Díky nedostatku kvalitního materiálu i zkušenosti v té době každý zdařilý snímek vytvořený systémem negativ-positiv znamenal den strávený v laboratoři. Během jeho života však barevná fotografie dosáhla výrazných zlepšení a tak už v 60. letech používal celou řadu fotografických technik a triků (prováděl například solarizace, fotomontáže, nebo násobné expozice). Byl snad jediným fotografem v Čechách, který experimentoval s uměleckým využitím speciálního materiálu agfacontour vyvinutém pro obarvování černobílých fotografií za účelem zvýraznění špatně viditelných detailů používaném například při vesmírných misích Apollo.

Spolu se svou ženou Marií Šechtlovou vytvořil celou řadu uměleckých snímků, ale i precizních a technicky náročných fotografií například interierů i exteriérů hradů a zámků nebo detailů šperků. Spolu vydali celou řadu publikací, například knihy Jižní Čechy, Hradec Králové, nebo Loutky.

Výstava v muzeu Šechtl a Voseček trvala do května 2005. Část výstavy připravovanou digitálně si však můžete prohlédnout v on-line archivu muzea

Fotografie hodinek vytvořená dvojexpozicí Využití násobiče Agfacontour železničního mostu v Praze

Sabattierův efekt Sabattierův efekt Sabattierův efekt

Agfacontour Agfacontour Agfacontour

Josef Šecht jako laborant