Na výstavě si můžete prohlédnout několik Autochromů Josefa Jindřicha Šechtla (1877 – 1954), který se věnoval této technice přibližně od roku 1908 do 20. let. V Táboře se Autochromy zabýval i Jaroslav Husník, syn vynálezce světlotisku, Jakuba Husníka. Měl o barevnou fotografii speciální zájem, neboť při svých výzkumech reprodukčních technik zkoumali s otcem možnosti trojbarevného tisku.
Josef Jindřich Šechtl (1877 –
1954)
Autochrome 13×18 cm, 1908 – 1910
Nejstarší dochovaný Autochrom Táborského fotografa Josefa Jindřicha Šechtla je datován přibližně do roku 1909. Anna Stocká, budoucí choť fotografa, je vyobrazena v modrých šatech na dvorku Pelhřimovské pobočky atelieru. Celkové pojetí snímku lze považovat za velmi odvážné, protože Autochrom je znám pro své problematické pojetí modré barvy.
Vlastník originálu: Muzeum fotografie Šechtl a Voseček Další využití digitální reprodukce je možné jen s písemným souhlasem vlastníka fotografieJosef Jindřich Šechtl (1877 –
1954)
Autochrome 13×18 cm, 1921
Edvard Beneš, ministr zahraničních věcí budoucí prezident Československa, pózuje během své návštěvy u svého bratra v mlýně na Soukeníku.
Vlastník originálu: Muzeum fotografie Šechtl a Voseček Další využití digitální reprodukce je možné jen s písemným souhlasem vlastníka fotografieJosef Jindřich Šechtl (1877 –
1954)
Autochrome 13×18 cm, 1921
Mlýn Soukeník zvaný také Benešův mlýn patřil bratru Dr. Edvadra Beneše. Ve stejný den jako tento Autochrom byl vyfotografován i černobílý snímek na kterém si můžete blíže prohlédnout osoby stojící na molu.
Vlastník originálu: Muzeum fotografie Šechtl a Voseček Další využití digitální reprodukce je možné jen s písemným souhlasem vlastníka fotografieJosef Jindřich Šechtl (1877 –
1954)
Skleněný negativ 13×18 cm,
1921
Vlevo od lodi stojí Dr. Edvard Beneš s chotí Hanou, na loďce jsou děti jeho bratra, vlastníka mlýnu.
Vlastník originálu: Muzeum fotografie Šechtl a Voseček Další využití digitální reprodukce je možné jen s písemným souhlasem vlastníka fotografie