Jeden z nejvýznamnějších českých fotografů na počátku století byl Rudolf Bruner-Dvořák (1864 – 1921). Proslavil se zejména jako průkopník reportážní fotografe. Jeho práce se vyznačovala tematickou pestrostí a technickou dokonalostí. Zabýval se také Autochromy. Kromě jeho vlastních snímků se zachovala také řada Autochromů, které použil pro reprodukce obrazů svého bratra Františka Brunera-Dvořáka.
Z tvorby Brunera-Dvořáka se bohužel zachovalo jen několik krabiček Autochromů. Cyklus fotografií podzimního parku (pravděpobně na Konopišti a ve Stromovce), jedna fotografie zátiší a množství reprodukcí obrazů jeho bratra. Unikátní je také trojbarevný uhlotisk pravděpodobně provedený technikou tříbarevné fotografie vyobrazující české korunovační klenoty. Tyto fotografie dokazují ftografovu zručnost při práci s barevným materiálem.
“Fascinace podzimem”, téma pro své zářivé barvy často zpracované na Autochromu. Fotografie pražského fotografa Brunera-Dvořáka však patří k těm nejkrásnějším z tohoto žánru.
Zkušenosti fotografa se projevují jak v kompozici, volbě elegantního podlouhlého formátu, tak v práci se světlem. Zajímavé jsou ale i kontrastním vyvoláním, které způsobilo barvy jasnější, než je na Autochromu zvykem. Díky velkému kontrastu je nebe růžové: má barvu Autochromové mozajky. Pro Autochrom zcela netypická je hloubka ostrosti těchto snímků, která byla jistě vykoupena neobvykle dloouhou expozicí.
Fotografie byly pravděpodobně pořízeny v parku zámku Konoiště.
Zátiší s obrazy bratra Brunera-Dvořáka je pěkným příkladem fotografovy snahy dostat do záběru co nejvíce barev. Může se proto jednat o rané barevné experimenty tohoto autora.