Přínos Alfreda Stieglitze historii fotografie není jen v jeho tvorbě, která začala v roce 1883 (v jeho studentských letech) v Německu. Ovlivnil celé generace fotografů, malířů a sochařů. V roce 1905 založil Little Galleries of the Photo-Secession v New Yorku na Páté avenue 291 (později známá jako „291“). Tam také byly 27. a 28. září 1907 prvně vystavéné Autochromy. Organizoval řadu výstav a tím přispěl k uznání fotografie jako umění. Alfred Stieglitz byl zakladatelem hnutí fotosecese a piktorialismu v Americe a propagoval je ve vlivných časopisech, které sám založil: „Camera Notes“ a „Camera Work“. Stieglitzovou druhou manželkou byla Georgia O’Keeffe.
Tento Autochrom spolu s portrétem Hedwigy Stieglitzové pochází ze sbírky Georgie Engelhardové (1906 – 1986).
Joseph Obermeyer (1862 – 1943) byl dlouholetým přítelem a obchodním společníkem Alfreda Stieglitze. Později se Stieglitz oženil s Obermeyerovou sestrou Emmeline, se kterou měl dceru Katherine (1898 – 1971). Stieglitz měl se svou dcerou napjatý vztah, protože mu zazlívala poměr s malířkou Georgií O’Keefe. Katherine od narození prvního dítěte trpěla depresemi, kvůli kterým strávila zbytek života v sanatoriu. Aby se její stav nezhoršil, Stieglitz ji nenavštěvoval a už nikdy se s ní nesetkal.
Oba rodiče Alfreda Stieglitze pocházeli z Německa. Na fotografii je jeho matka Hedwiga, rozená Wernerová (1844 – 1922). Do New Yorku přišla se svou rodinou roku 1855. Tam potkala o 12 let staršího Edwarda Stieglitze, za kterého se provdala roku 1862. Alfred byl jejich první dítě. Ve sbírkách George Eastman House v Rochesteru je téměř stejný Autochrom, ale připisovaný jinému fotografovi, Edwardovi Steichenovi. Oba Autochromy byly nejspíš pořízeny v letním sídle rodiny Stieglitzů v Lake George ve státě New York.